Blog

Woocomerce – produkt s variantami

Úno 10, 2022

Podíváme se na to, jak se ve Woocomerce tvoří tolik oblíbené produkty s variantami. Složité to není, jen je třeba nezapomenout na několik věcí, abychom mohli varianty produktů nastavit s cenami a vším ostatním správně.

A) Vytvořit obecné vlastnosti produktů

Vlastnosti produktu jsou skvělá věc, pokud chcete víc podobných produktů, např. trička, která se liší barvou, ale jinak jsou stejná, “schovat” pod jeden produkt. Právě pro to se využívá vlastností produktů, které si můžete vytvořit následovně:

1) Vytvořit vlastnost

Kde: Produkty -> Vlastnosti -> je tu formulář Přidat novou vlastnost

  • tady je možné přidat novou vlastnost, kterou produkt bude mít variabilní (tzv. co varianta, to jiná varianta produktu), např. Barva:
    • Jméno: Barva,
    • Zkratka: (název v URL) je libovolné, pokud není vyplněno, WP automaticky zformátuje jméno,
    • Výchozí třídění: např. podle jména, ID… výchozí je podle výchozího pořadí,
    • Přidat vlastnost
image 7

2) Přidat Položky k vlastnostem

Kde: Produkty -> Vlastnosti -> vybrat již vytvořenou vlastnost -> ve sloupci Položky zvolit Nastavit hodnoty u konkrétní vlastnosti

  • tady je možné přidat jednotlivé položky k vlastnosti, např. u Barvy:
    • Název: Gold Sand (jediné, co stačí vyplnit)
    • Název URL: je libovolné, pokud není vyplněno, WP automaticky zformátuje jméno,
    • Popis: libovolný, i prázdný
image 8

B) Vytvořit/kopírovat produkty

Nový produkt může vzniknout vytvořením nového, nebo kopírováním stávajícího (velká výhoda, pokud máte v e-shopu hodně podobných produktů, např. trička, hodinky, lyže…), které mají stejné daně, správu skladu, vlastnosti atd.

1) Vytvoření produktu

Kde: Produkty -> Vytvořit produkt (tlačítko vlevo nahoře)

  • Název produktu
  • Popis
  • Kategorie (sloupec napravo) – pokud se nevybere, přiřadí se defaultní kategorie
  • Štítky (kategorie napravo) – pokud se nevybere, žádný nebude
  • Data produktu
    • Typ produktu
      • Jednoduchý produkt – produkt pouze s jednou variantou, cenou, atd…
      • Seskupený – prodej více produktů najednou
      • Externí – tlačítko “přidat do košíku” přesměruje uživatele na jinou stránku
      • Produkt s variantami – to je to, co nás zajímá.
    • Sklad
      • katalogové číslo, pokud máte správu produktů
      • Spravovat sklad? – Nastavíte při naskladnění počet a WooComerce je potom automaticky s každou objednávkou ‘resp. přidáním zboží do košíku) odečítá.
      • Prodáváno jednotlivě – pokud chcete, aby si uživatel mohl koupit produkt jen jednou běhěm jednoho nákupu
    • Doprava
      • Hmotnost – pokud založíte druhou Ikeu, hodí se
      • Rozměry – pokud založíte druhou Ikeu, hodí se
      • Třída dopravy – pro různé cenové varianty dopravy
    • Provázané produkty
      • Navyšovací prodej
      • Doplňkový prodej
    • Vlastnosti
      • Vizte níže
    • Varianty
      • Vizte níže
    • Prokročilý
      • Poznámka k nákupu
      • Pořadí v menu
      • Povolit recenze
  • Obrázek produktu – bude vidět v náhledu v e-shopu
  • Galerie – při detailu produktu na stránce se zobrazí v galerii

2) Přidat vlastnosti konkrétnímu produktu

Kde: Detail produktu -> Data produktu -> Vlastnosti

1. Je třeba zvolit požadovanou vlastnost a přidat ji:

image 9

2. Poté je třeba vybrat položky vlastnosti, které do produktu chcete přidat, tedy např. konkrétní barvu.
Je třeba také zaškrtnout “Využít pro varianty“, abychom mohli nastavit cenu pro každou kombinaci vybraných variant zvlášť. Pokud by se tak nestalo, nemohl by si zákazník zvolit přesnou variantu produktu (např. by pak musel barvu trička psát do poznámky atd).
Nezapomeňte uložit. Nyní máte varianty připravené pro nacenění, správu skladu a další… (vizte bod B) 3)

image 10

3) Přidat a nastavit vlastnosti konkrétnímu produktu

Kde: Detail produktu -> Data produktu -> Varianty

1. Ideální je jako první krok nechat Woocomerce vygenerovat všechny varianty, které má k dispozici (pouze z těch, které jste přiřadili danému produktu, samozřejmě). Vyberte tedy Varianty -> select box: Vytvořit varianty ze všech vlastností -> Zobrazit. Dostanete varovnou hlášku, že jich jde vygenerovat max. 50 najednou, dáte OK, ale je to.
(Slovo “Zobrazit” je tu univerzální termín pro zobrazit/vygenerovat/nastavit/přepnout…)

image 11

2. Teď jsou k dispozici všechny varianty, které WooComerce pro daný produktu může nabídnout. Následuje mravenčí práce, kdy je třeba varianty ocenit, případně nastavit sklad, dopravu a další věci.
WooComerce všem variantám rovnou nastavil ID, každou variantu je možné editovat – tj. nastavit cenu a pod (kliknutím např. na ID varianty produktu) nebo smazat, pokud varianta nevyhovuje. Nezapomeňte na stránkování, pokud nějakou variantu nevidíte v seznamu.

image 12

3. Pro konkrétní variantu pak je možné nastavit spoustu možností. Pokud je něco nevyplněno (mimo ceny, pak se nezobrazí ani varianta produktu), převezme se informace z globálního nastavení produktu.

  • Katalogové číslo: pokud se varianta produktu liší od produtku jako takového
  • Běžná cena: cena, za kterou se produkt běžně prodává
  • Cena po slevě: pokud je vyplněno, produkt má v náhledu štítek “sleva” a je vidět původní cena a nová cena
  • Spravovat sklad: pokud je třeba míst sklad na úrovni varianty, je to možné.
  • Povolit nákup na objednávku? Ano, ne, informovat
  • Práh nízkého skladu: pokud se dosáhne, WooComerce automaticky posílá email
  • Hmotnost
  • Rozměry
  • Třída dopravy: pokud se liší od nastavení produktu
  • Popis
image 13

Hotovo.

Co si ještě přečíst?

Zajímavosti z projektů

Jak změnit wp-login URL

Občas je zajímavé podívat se, kdo na Váš web chodí a hlavně - kam. Např. pluginy jako Wordfence a...

Bezvýpadkové nasazení webu

O co vlastně jde Ne vždy má člověk štěstí na to, aby dělal nový web od základu a občas je potřeba...

Práce s DIVI

Dlouhé sticky menu na mobilu

Při použití sticky menu (menu, které při scrolování stránky zůstane nalepené nahoře a je tedy vždy...

Lokální fonty v DIVI

DIVI má k dispozici velký výběr fontů, hlavně Google Fonts (i když některé chybí) a další. V tom...

Mega menu bez pluginu

Poslední dobou čím dál častěji potkávám tzv. "Mega-menu", tedy podmenu, které je přes celou šířku...

Návody

Dlouhé sticky menu na mobilu

Při použití sticky menu (menu, které při scrolování stránky zůstane nalepené nahoře a je tedy vždy...

Jak změnit wp-login URL

Občas je zajímavé podívat se, kdo na Váš web chodí a hlavně - kam. Např. pluginy jako Wordfence a...

Lokální fonty v DIVI

DIVI má k dispozici velký výběr fontů, hlavně Google Fonts (i když některé chybí) a další. V tom...